Atėjus ekonominei krizei vis daugiau kalbama apie verslo standartizavimo procesus, jog verslas išliktų konkurencingas. Kyla klausimas, kurį standartą pasirinkti?

Yra du plačiai naudojami standartai: ISO 9001 ir Lean. Pakalbėkime apie kiekvieną iš jų plačiau:

  • ISO 9001 yra kokybės vadybos standartas, skirtas padėti organizacijoms užtikrinti, kad jos atitiktų klientų poreikius ir lūkesčius. Jis apima visus verslo aspektus – nuo produkto kūrimo iki pristatymo ir klientų aptarnavimo.
  • Lean tikslas – pašalinti švaistymą visose verslo srityse – nuo gamybos iki administravimo. Ji pagrįsta kaizen principu, kuris reiškia „nuolatinį tobulinimą”.

Nėra teisingo ar neteisingo atsakymo, kai reikia rinktis tarp ISO 9001 ir Lean. Tai priklauso nuo jūsų organizacijos poreikių. Jei ieškote kokybės vadybos sistemos, tuomet verta daugiau pasidomėti apie juos abu. Apžvelgsime kiekvieno požiūrio privalumus ir trūkumus, kurie padės jums apsispręsti, kuris iš jų jums tinka.

ISO 9001:

PRIVALUMAI

  • Suteikia išsamią kokybės sistemą kurie gali būti taikomi bet kuriai organizacijai, nepriklausomai nuo jos dydžio ar sektoriaus.
  • Yra pripažįstama tarptautiniu mastu, todėl gali suteikti jūsų organizacijai konkurencinį pranašumą.
  • Gali padėti jums pasiekti naujų verslų, nes daugelis klientų bendradarbiauja tik su ISO 9001 sertifikuotomis organizacijomis.
  • Padeda veiksmingiau nustatyti ir valdyti riziką.

TRŪKUMAI

  • Įgyvendinimas gali užtrukti ir būti brangus.
  • Sertifikavimui išlaikyti gali prireikti nuolatinių išorinių auditų.
  • Kai kurie ISO 9001 reikalavimai gali būti laikomi biurokratiniais, pavyzdžiui, didelės apimties dokumentacijos tvarkymas.

Lean

PRIVALUMAI

  • Padeda organizacijoms siekti nuolatinio tobulėjimo nustatant ir šalinant švaistymą visose verslo srityse.
  • Skatina darbuotojus aktyviai dalyvauti nustatant ir sprendžiant problemas.
  • Pakankamai lankstus, kad jį būtų galima pritaikyti prie konkrečių jūsų organizacijos poreikių.

TRŪKUMAI

  • Gali būti laikoma greitu sprendimu, kuris tinka ne visoms organizacijoms.
  • Reikia didelio vadovybės įsitraukimo.
  • Įgyvendinimas gali būti sudėtingas ir reikalaujantis daug pokyčių.

Apibendrinimas:

Sprendimas, kuris metodas tinka jūsų organizacijai, priklauso nuo konkrečių jūsų poreikių ir aplinkybių kaip ir minėjome anksčiau. Jei ieškote tarptautiniu mastu pripažintos kokybės sistemos, kuri galėtų suteikti jums konkurencinį pranašumą, tuomet ISO Standartai, (ypač 9001 )yra tinkamas pasirinkimas. Tačiau, jei ieškote lankstesnės sistemos, skatinančios nuolatinį tobulėjimą, tuomet „Lean” gali būti geresnis pasirinkimas.